Julhysteri 2008


Som barn upplevde jag att julen var spännande, med magpirrande förväntningar dan före dan. Till alla barn som råka surfa in o läsa här. Tomten är en bluff, troligen din pappa som ute o "handla aftonbladet utan o lyckas".



Man borde men har inte gjort det än handla klappar, men det känns så urvattnat nu när man är äldre, vadå handla? man måste för o visa att man bryr sig eller har pengar eller att det är inlärt att man ska handla. Om jag vore rik att jag kan torka mej med pengar i arslet  då hade jag faen o med fixat att julen hade blivit nåt speciellt på ett barnhem i sverige eller typ baltikum. Barn som verkligen behöver känna värme och att det finns folk som bryr sig.  Lite av den där tecknade sagan av Tage Danielsson typ. Sen den eviga reprisen av Kalle Anka som vi ser bara för att vi måste,


Julen  är bara en ursäkta för företag som ska locka köpar åt deras produkter, och värre blir det varje år. Ät julbord tills du spyr. bli ett offer en konsumentmartyr.

Men så har man småbarn i sin närhet och dem vill man inte förstöra för. Någon vit jul i år lär det inte bli för dem eller vuxna, slopa spriten med par nubbar ist.

Här i Skåneland blir den lika grön o säkert kommer ett par stänk regn. Skyll på klimatförändringar. vad vet jag. Oki att det vore kul med en riktigt vit kall jul. Sen kommer en rea där folk är som djur. Är man inte nöjd, då bytas det fast man sagt. WOW så fint med ett falsk leende. För engångs skull är jag skonad av julmusiken som timme efter timme får en att bli knas, snabbt byta över till en Banditrock!!


Fast samtidigt kan jag slippa denna storhelg o vara utomlands över julen o Fira Nyår i Skåneland istället.

Så till er alla önskar jag en riktigt God Jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0