The Boss in Gothenburg


Det bara hände.. att jag spontant igen tog min chans =).
jag kolla upp med en polare om han skulle till Göteborg och se Bruce Springsteen.
Kollade rundor på blocket och gud vad en del tar hutlösa priser för en blijett,,,jag kan förstå men dem personer fördärvar så mycket för andra,

JAg fick tag på en biljett,,och hon jag lyckades köpa den av hade sett honom precis i Köpenhamn och sa att det var ett magiskt ögonblick med all den publik som Bruce trollband med sina sånger,

På väg upp med en vän och 2 av hans vänner, hade vi storkul. underbara personer =). skönt att man fick dela  en sån stor händelse med dem som varit och sett honom innan.

På vägen upp kom diskussionen upp eller om det var på irländsa puben på avenyn om vilken han, The Boss skulle köra som öppningslåt. Badland, The rising och nån till. Jag valde och chansa på Born In The USA i och med det var deras Independece day borta i USA 4th July.


Folkfest i hela göteborg. så skön underbar stämning. Underbart folk och dem man prata med var så vänliga o dela med sig om sina minnen från tidigare upplevelser. Att 4 generationer lockas till hans konserter är makalöst. Alla åldrar var där och man slapp trängas som en pingvin... emellanåt. lugn o skön stämning när över 50000 intog platserna på Ullevi.

Man glömmer aldrig den blicken man fick. xD, Men det är mitt sköna minne. Efter en väntan och nerräkning braka alltl öst i et makalöst magiskt ögonblick med ett tempo och jubel allsång när Bruce Springsteen öppnade Med Born In the USA... Och min vän jag med andra 2 börja jubla över att jag gissa rätt o sen drog jag igång med all den glädje i kroppen.

The Boss med E Street är bland det finaste ögonblicken denna sommar jag vill sent glömma. Bra ljud så man slapp öronproppar. kameramännen gjorde att bra jobb sat man visste inte om man var där på plats eller ej. Vilka magiska ögonblick närman såg honom. Han gör verkligen skäl för namnet The Boss. Han bjöd på sig själv så otroligt att jag inte sett nåt liknande. Request tog han från publiken o spelade även omdet kan vara inövat. När han satte sig ner framför den lilla pojken samt sjöng för hon i rött mfl det var verkligen en varm människa med sån energi, glädje och aldrig ett leende som dog ut. Det är kraft i karln. Det är kraft i gubbarna och damen.


Jag ångrar inget. jag har fått mersmak för mera. Göteborg kokade av hetta av all denna musik som sköts ut med all kraft. förlösande o renande för själen.

I was there, a moment to remember =).

Bland ett stort urval av bra låtar som kommer leva långt efter vår tid, har jag fått ta del av detta ögonblick denna sommar. En dröm gick i uppfyllelse och det var på håret om man skulle dit eller ej.
även om jag märkte att ödet spelar mej ett spratt denna dagen, låtsas jag som ingenting =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0