what about Life?

Life was his sentence. Life is what he got back.


A former police officer returns to the force after having been wrongly imprisoned for 12 years. He is trying to find those who sat him up and prisoned him for murder he didn't commit!

What's Life all about?

Wealth. Zen. Fruit. Charlie Crews isn't your typical cop. Watch Life's to unlock it's secrets.



Damien Lewis Som Charlie Crews. EN god snut som blir hmm God/Bad Cop.
Hela serien kring honom blir rätt filosofiskt vilket manusförfattarna bakat in i bland alla deras budskap. Rätt komiska inslag här och där. Man ser lite paraleller till Prison Break. En intressant serie i mitt tycke. Likadant att han får lite mer roller han passar för. Hoppas på honom och att han i framtiden får lite mer tunga roller!.



http://www.damian-lewis.com




Jag känner mej glad igen. Har rensat kroppen med o pratat ut med viktigt person. Och det betyder verkligen mycket. Jag känner att jag Kan börja leva igen. Se det positiva i det negativa. Var glad o sluta oroa sig o bekymra sig. Jag har iaf dansat med en Ängel, jag har gått igenom eld, som så många andra. Bara höra hennes röst gav mej trygghet och tröst. Trots alla missförstånd mm har jag nåt ett slut. Nu är det upp till ödet, slumpen eller gör det bästa av situationen.
Nu har man nåt den insikten. Jag kan sätta upp nya mål o drömmar igen som går o ändra, mål som går och uppnå.
Målet är strävan dit och inte målet i sig som är betydelsen. Att känna kärlek och känna sig älskad är definitiv det bästa man kan uppnå. Det är trygghet. Mitt andra är att kunna skapa, va med o skapa med någon en trygghet tillsammans. Ett delat ansvar. Allt kan man inte göra på egen hand. Man är två om saken. Äntligen lite mark under fötterna igen. =)

Som Forrest Gump skulle ha sagt, life is like a box of chocolat. You never now what you gonna get.
She will always be Jenny to me =). små saker som är så värdefulla, iaf för mej.

Har man nåt man tycker om som är värt o kämpa för så gör det!

Jag hittade ett klokt ordspråk
"Att våga är att förlora fotfästet för en stund. Att inte våga är att förlora sig själv."



Så jag ställer frågan till er och fundera över!
What's Life all about?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0