Unmarked




Det är dags att öppna upp både ögon och öronen för Halmstadbandet Unmarked.
Med ljuva toner influenser och rytmer från  Bruce Springsteen  och Bob Dylan för att nämna några.
Ett spännande band som borde få mer plats i media, radio tv.
Bildat 2002 och med 5 skivor släppta och en rad live spelningar så ser jag fram och se min första med Unmarked 1 Augusti på Marinfestivalen i Halmstad.

Jag fick äntligen hem deras platta Still Hungry och den rekommenderar jag är och införskaffa!!!

"För dem som inte har hört bandet tidigare så kan man enkelt säga att Springsteen och Rolling Stones satt sina spår i killarna, och självklart är det 60- och 70-tals rocken som står i centrum" Halmstadvip.se

"Unmarked från Halmstad och Göteborg har i alla fall under sju år spelat själfull bluesrock med äkthet och glädje som ledstjärnor"  ur Hallandsposten

Sagt om Unmarked:
 "Snacka om hitrefränger" (Frank, P3)
 "Låter bra. Bra band, bra melodier och bra sångare" (Mikael Wiehe)
"Det låter gött det här. Lite som Stones" (Nalle Bondeson, spelat med Ulf Lundell m.fl.)
 "Those Days är fortfarande en av de vackraste låtar jag hört" (Lisa, fan)
 "Låter ösigt det här" (Kajsa Grytt, Tant Strul)
"Bra rocklåtar och vilken bra sång!!" (Träd Gräs & Stenar, progglegender)

Mangokid: Umarked kommer inte passare era öron obemärkt. Otroligt Sköna Rocklåtar!!!


För nya lyssnare rekommenderar jag deras webbsida www.unmarked.se så ni kan lyssna igenom låtarna,
En av mina favoriter är Next Door.


Rock on!!




Kommentarer
Postat av: Lina

Dem verka vara ett bra band:)

2009-06-24 @ 13:22:54
Postat av: Stina

Sv: Hahah, vilken bra idé! Det vore ju coolt om Systembolaget kunde ta in de ölsorterna faktiskt! Det ska jag kanske ta och kolla upp ^^

2009-06-24 @ 15:11:07
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0