Joddla Med Siv...vart tog ni vägen?



För alla er som inte kände till dessa så är dem stora som Kal P Dal om inte större?
Joddla Med Siv en musikgrupp från Hässleholm i Skåne, bildad 1990. Musiken är en blandning av folkmusik och rock, ofta med reggaeinfluenser. Det började för min egen del början på 90-talet när syrran kom hem från  högskola med ett band Krögers Damm som jag upptäckte Joddla Med Siv.  Ett stort antal konserter har jag sett dem eller på festivaler mm med vänner och dessa sätter hela publiken i gung med sina goa låtar. Större kult en dessa kommer inte finnas på ett bra tag... undra tro man får uppleva en Kolvastång igen?

  • 1991 – Ålarnas skräck (kassettband)
  • 1992 – Krögers damm (kassettband)
  • 1994 – Mossans bullar (CD-singel)
  • 1995 – Pilla näsan (CD-singel, officiell festivalskiva)
  • 1995 – Joddla med Sivs CD-box 1995 (dubbel-CD)
  • 1998 – Uma-Ness från Senegal (CD)
  • 2001 – Live på The Tivoli Dubbelmacka med ljud & bild (CD)
  • 2004 – TalliBalliToraban

På Svedala Rock 2009 ska ha sagt att nu är det slut.
Jag hann se dem på Helsingborgs Festivalen.
Ett minne av mersmak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0