Nostalgin av en biobiljett!

Säkert har man varit på SF's Lucia Movie Night ett skrämmande antal ggr sen det startades...Men vad skulle man göra denna onsdag...
Förändrade planer o slösurfande ledde in mej på SF sida o jag undra finns det nåt kul o tanka ner ner jag av en slump så att de var i dag det var LMN. Why not...köpte biljett o stack dit...det är kul o se alla dessa umgdomar med kompisar, med kuddar o förväntan om vad nattens filmer ska ge för intryck. bra eller dåliga filmer!!!
Att sitta i en salong med ungsomar i åldern 15 -20 o höra hur dem spottar ut sin dynga o se dem hela tiden vrider sig i sina stolar o blickar ut över salongen...popcorn som kommer flygande...mm höra det senaste om vem som gjorde vad bla bla bla bla...tjejer som inte fattar varför inte filmen gått igång...inte lätt o va maskinist för 10 salonger.

Men vad kan hon förvänta sig, ett litet knapptryck på en fjärrkontroll o filmen startar???...iaf så visa dem We Own The Night, Juno och Bee Movie...hmm jag hade redan tankat ner o sett 2 av dem sen tidigare...men Juno var bra..o den första med...men Bee Movie palla jag inte se.. lite Nostalgi o känsla fanns fortfarande kvar, kul o sparka liv i elden då o då.. o tycka det är kul o gå på bio igen, fast man inte gör det längre så ofta .

Fast det ju SF's fel ju...varför ska Sverige vara sist ut med alla Nya filmer på vita duken? Det vägrar jag.. jag kommer fortsätta att ladda ner...biljettpriset i USA ligger mellan 5 o 10 dollar, inte faen vill man betala överpris. Ladda ner mIna vänner...
Vem vill se tecknad film dubbat tillsvenska, där går gränsen, bara Lejonkungen som dem har lyckats med på senaste 10 åren. Lika för all film då!! Hur vore det om man chockat dem med o ta en storsäljare på duken som
Pirates Oc Caribbean o satt in svenska röster???...fy faen för dubbning. Subtitles rockar =)

Tillsist, det är skönt att det finns lussevakor där ungdomar kan va utan o exponeras av alkohol...Bra SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0