AC/DC 21juni Göteborg



Let There Be Rock 2009

Efter försmaken på sommarn med Sweden Rock Festivalen så bär det av mot Göteborg den 21juni för och se AC/DC för första gången. Tyvärr har jag inte lyssnat så på dem så pass mycket som jag kanske borde men det ska bli kul och se dem för och sett dem.
Har min ståplatsbiljett så vi blir ett par stycken som lär hoppa rundor av glädje och rockigt humör och jag hoppas på sol nu.


Kuriosa:


AC/DC är ett hårdrockband från Sydney, Australien som bildades i november 1973 av Malcom Young.
Namnet kommer från AC/DC = Alternate Current/Direct Current (växelström/likström), vilket Angus såg på sin syster Margrets symaskin.
Vissa menar att AC/DC var pionjärer inom hårdrocken, medan andra menar att musiken snarare bör klassas som rock 'n' roll.
Deras album har sålt över 200 miljoner exemplar och räknas därmed som det näst mest framgångsrika hårdrocksbandet, med låtar som Hell's Bells, Back in Black, Highway to Hell, T.N.T. och Thunderstruck.

Gruppens historia brukar också delas upp i två "eror": Bon Scott-eran (1973-1980) och Brian Johnson-eran (1980-nutid). År 2003 blev gruppen invald i Rock and Roll Hall of Fame.



Keep on Rockin'


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hata AC/DC!! HAHA

2009-06-16 @ 12:04:13
Postat av: Martina

Ociviliserat och extremt obildat att påstå att man ska hata ac/dc ... Klena intellekt som inte fattar deras storhet!

2011-05-24 @ 18:54:49
URL: http://www.metrobloggen.se/killurdarlings

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0