Freedom isn't free....

Ett försenat inlägg angående 6 Juni men det är ändån fortfarande ett omdebatterat ämne i omgångar. I allafall så har vi fått rösta i fria val vilket alla borde ta sin chans och göra. jag säger att dem som inte röstar förspiller sin chans och har då ingen rätt och gnälla därefter.

Att vi kan rösta här i Europa är nåt man i största allmänhet tar för givet. Demokratin i Europa, är fortfarande väldigt ung. för 65 År sen den 6 Juni, var Europa i krig och unga män och pojkar stred för vår frihet som vi glömt bort. För att inte detta ska falla i glömska och deras uppoffring helt förgäves så gör jag detta inlägg som en hyllning åt dem fallna, Freedom isn't Free!!!



att fira Nationalstaten Sverige med nationaldag, är och för bli ett diskuterat ämne. Man borde åstadkommit detta långt tidigare. Sått ett frö långt tidigare, än att försöka skapa det nu under modern tid.
För i Sverige är man bara svensk  när det passar. Under EM, VM och OS är det OK och var svensk. andra dagar är man rasist eller liknande. Att sjunga Nationalsången på skolavslutning har man inte fått göra på snart 20 år. Så man ska skämmas över ett land man bor i.
Men jag är Skåning och förblir. Jag hyllar Skåne genom  Edvard Perssons fina visor om Skåne, så "Vi klarar oss nog ändå".

En del säger lägg ner dina tankar om att Skåne ska bli skånskt eller danskt. Endå bli jag bespottad med gräv bort Skåne attityder. Påhopp på dialekten men det är inte jag som uttalar Ramlösa fel. Skåne kom först och lika så Ramlösa. Det är inte jag som lär mej uttala Ramlösa fel medvetet. Att be om frihet igen efter 351 år vore inte fel. Han är dum på riktigt tycker säkert en del men säg det till Skottarna i England. Att ge upp deras Frihetskamp. Se Braveheart utan att känna medlidande för detta folk som ett exempel.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, du har väl en poäng med de!!

2009-06-12 @ 14:05:14
URL: http://missrockchic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0