Sweden Rock...Rocks


En enkel skildring i textform av mitt perspektiv ur en av dessa deltagare på över "32000plus", besökare/festivaldeltagare
Mitt egna ögonvittnesskildring till allt kul men inte faen hade man tur med vädret. Dock var tältet tätt som tur var men det berodde på man packade ner en extrapresening, Om man vore mart nog o packa ner varm tröja o regnkläder .. ja kanske inte behövs till nästa år då man beger sig ut på festival turné..igen men än är det mycket kvar på sommarn som precis börjat.

Till nästa år, beställ bättre väder. Banden i sig var fenomenala, kanske inte alla, men smaken är som baken. Jag fick se många av mina favoriter antingen backstage, ibland in the crowd, eller så servade man artisterna som spela på rockscenen. Så nästa år är jag nu lite tveksam om jag ska skippa ett sådant guldläge som detta och jobba backstage eller bara gå på festival.. tåls o fundera på.

Sköna godbitar som man varmt minns i bitterkyla eller kallt sommar regn
Motörhead
Volbeat
Flogging Molly
Europe
Kamelot
Tank
In Flames
Thor
Riot
Ripper Owens
Lita Ford
Blaze Bayley fick en och få gåshud till Clansman,,,underbart ögonblick xD
Electric Boys
Dream Theatre
Soilwork
...mfl.
det rajnade och rajnade,, men en låt pigga upp mej som jag fick höra och  den kommer här.




Jag läste i min lokala tidning i HD att snubben som recensera festivalen hade tröttnat på maten som fanns där, men jag gillade min wokade älg och mexikanska 200gr hamburgare. SÅ fuck no maten är inte kass,  Hur servar man med mat till så många deltagare?. junkfood är det som går snabbast.. Tyvärr.

Nu denna vecka är det återhämtning och se om man får lite bilder från denna festival,, jag hade kamera med mej men inte blev det nåra bilder jag hade annat för mej o glömde bort. kom hem med mer kläder än jag åkte dit, handlade det jag behövde och träffa så sköna underbara människor.

Man uppskattar attt man sovit i tält, sovsäck mm, för igår så kunde man inte mer än o njuta av o sitta på porslin o skita i lugn o ro istället för en bajamaja eller annan toalett, plus bada bastu och ta en varm dusch.
Njuta av soffan sängen, lite tv.
Men nåt saknandes och det tror jag nog dem flesta känner som kanske börjar jobba eller är ledig idag och det är iaf för min egen del att det är för tyst och lugn just nu.. iaf tll nästa vecka.

Rock on!!!

Kommentarer
Postat av: Du vet inte

Det krävs absolut INTE en dålig uppväxt för att va en rappare..

så du tror att alla som skriver sina texter o rappar har haft en dålig uppväxt..



tror du e helt ute och cyklar...

2009-06-09 @ 13:23:55
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

av alla på listan så känner jag till 49 st av dom och av dom känner jag personligen 30 st..

o jag som bor o är uppväxt i ett jätte fint område har haft en jävligt dålig uppväxt, men de har ingen betydelse..



usa o sverige, stoor skilnad..



men tack

2009-06-09 @ 22:48:46
URL: http://duvetintee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0