Nasty Idols




Nasty Idols
är ett Sleazerockband bil
dat i Malmö, Sverige 1987.
Första plattan är "Gigolos on parole" Bandet gav ut ännu ett album 1991 och det började röra på sig.
Men man tvingades mer eller mindre lägga ner verksamheten när spandex och hårsprej ersattes av flanellskjortor och skäggstubb och sleazerocken lämnade plats åt grungen, Kurt Cobain.
I slutet av 1995 så splittrades bandet. Elva år senare återförenades 2006 de för ett gig på Sweden Rock Festival.

Nasty Idols låtar pendlar mellan tunga riff men inte heavy metalriff – utan mera tuff rockiga riff som stundtals går över till mera omväxlande tempo

Visst hade ni ett ölmärke en gång i tiden?
- Ja, just det! Det var på KB i Malmö (ett känt rockhak och spelställe),
de ringde och frågade oss om de kunde trycka upp 50 000 Nasty Idols-öl.
"vad får vi för det?" - "Då får ni fyra backar i veckan, gratis"
- "Shoot, dude!" , ha ha! Så det var skitbra. Andy Pierce ur SRM

Hur kommer det sig att du fick göra en musikvideo med Sveriges
porrdrottning Ingrid Swede?

.
- Ja ja, ha ha! Jag älskar Ingrid Swede! Du är den enda som frågat om
det, och jag är så glad över det! Jag sa till de andra i lägenheten att
"Fan, hoppas han frågar om Ingrid Swede!", och det gjorde du! Jo,
Ingrid Swede, porrstjärnan, blev tillfrågad av en svensk musikproducent
som är inblandad med Doctor Bombay och Gunter, en producent som
gör sån där blajmusik. Han frågade henne "Vill du sjunga?" -
"Ja, det vill jag, jag är trött på knulla." - "Bra, då gör jag en låt till
dig!" - "Tack!". Andy Pierce ur SRM

Albums:
1989 Gigolos On Parade
1991 Cruel Intention
1993 Vicious
2002 Heroes For Sale
2002 Best Of Nasty Idols
2009 Boys Town


Nasty Idols - Hard N' Heavy




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Populära bloggar
Allmänt
Vardagsbetraktelser bloggar

RSS 2.0